Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Strona głównaAktualnościKonkurs gier edukacyjnych GEEK

Konkurs gier edukacyjnych GEEK

-

Polskie Towarzystwo Informatyczne zorganizowało w tym roku pierwszy ogólnopolski konkurs gier edukacyjnych GEEK (Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe). Zaprosiliśmy do rywalizacji uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych pod opieką nauczycieli, a zadaniem tych zespołów było stworzenie scenariusza lub prototypu cyfrowej gry edukacyjnej.

Grywalizacja jest niezmiernie cenną techniką wykorzystywaną w nauczaniu. Byliśmy przekonani, że młodzież, polegając na swoich preferencjach i zainteresowaniach, stworzy bardzo ciekawe projekty, a najlepsze z nich będą miały szansę na wdrożenie i rozpowszechnienie – deklaruje Prezes PTI Wiesław Paluszyński.

Zainteresowanie konkursem było bardzo duże – w systemie zarejestrowały się 153 zespoły ze 116 placówek edukacyjnych z całej Polski. Ostatecznie przesłano 42 prace w postaci scenariuszy i 37 implementacji gier.

Uczniowie przygotowali projekty wspomagające naukę wielu przedmiotów – m.in. fizyki, biologii, języka angielskiego, historii, przedsiębiorczości, matematyki, elektroniki, programowania, astronomii i rozmaitych przedmiotów zawodowych. Tak duży przekrój tematyczny cieszy organizatorów, pokazuje bowiem ogromną dozę pomysłowości i szerokie zainteresowania uczestników. Praca projektowa, konieczna do przygotowania zgłoszenia, z pewnością pozwoliła im dodatkowo rozwinąć swoje pasje i nauczyła pracy zespołowej. Konkurs propaguje także – na czym szczególnie PTI zależy – naukę programowania i zainteresowanie informatyką.

Wykorzystanie narzędzi informatycznych jest szczególnie ważne podczas pandemii i nauki zdalnej. Chcemy zachęcić nauczycieli wszystkich przedmiotów do sięgania po cyfrowe pomoce edukacyjne. Warto urozmaicić i uatrakcyjnić naukę online chociażby grami edukacyjnymi – podkreśla Przewodnicząca Głównego Komitetu Organizacyjnego Małgorzata Kalinowska-Iszkowska.

Zgłoszone prace zostały już ocenione na etapie regionalnym w kategorii scenariuszy gier. Trwają obrady jury, które wyłoni najlepsze prototypy z poszczególnych województw. Ocena na szczeblu centralnym zakończy się w drugiej połowie maja, a ogłoszenie laureatów konkursu nastąpi na konferencji „Polska w technosferze przyszłości”, która zaplanowana jest na 25 maja. Zapraszamy do śledzenia wyników także na stronie https://mlodzi.pti.org.pl.

GEEK jest objęty patronatem Ministra Edukacji i Nauki oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego. Sponsorami głównymi konkursu są firmy Samsung oraz 11 bit studios, a sponsorami regionalnymi – Biś Computers, Freemind.games, Genially, Heavy Duty Challenge, Novomatic i QED Software. Konkurs organizowany jest w ramach obchodów Światowego Dnia Społeczeństwa Informacyjnego, objętego patronatem medialnym Polskiego Radio, czasopism „TiK w Edukacji”, „IT w Administracji” i „Przegląd Techniczny” oraz serwisu www.RokLema.pl.

Najważniejsze informacje

Informacje z oddziałów